Na de ontmanteling van de bovenleidingen en sporen, werden beide perrons uitgebroken. Daarna kon het afgraven en het slopen van de tunnels beginnen: de centrale reizigerstunnel, de dienstentunnel, de Voskenslaantunnel en tot slot de reizigerstunnel tussen het busstation en het Koningin Mathildeplein (oude tramtunnel).
Na de afbraak van de tunnels is de hele zone vrij en kan de aannemer beginnen met de funderingen. Die fundering zal de kolommen, de spoorbak en de hoge dakstructuur dragen. Voor de zomer zul je hier al de eerste kolommen zien verrijzen.
De pas geopende fietsenparking op -1 aan het Koningin Mathildeplein wordt nog een eind verder uitgegraven richting het busstation. Tegen het einde van de werken zal de fietsenparking aansluiten met die onder het busstation. Het station zal plaats bieden aan 17.000 overdekte fietsplaatsen.
In juni 2025 wordt het perron 6 in gebruik genomen. Het spoor wordt al sinds december 2023 door goederenverkeer gebruikt, maar zal dan ook voor reizigersverkeer ingezet worden. De sporen en perrons 4 en 5 komen eind 2025 in dienst. Aansluitend wordt gestart met de vernieuwing van de sporen en perrons 1, 2 en 3.