Het Infopunt in cijfers

Het Infopunt staat momenteel voor een kantelpunt nu de werking terugvalt op twee halftijdse medewerkers. Op het hoogtepunt in 2010 waren dit 5 fulltime medewerkers en sedert 2015 nog drie. Niettemin kunnen we met trots terugkijken op meer dan een decennium aan dienstverlening, waarbij communicatie, transparantie en participatie centraal stonden. Met enkele cijfers proberen we weer te geven wat het Infopunt de voorbije jaren concreet heeft verwezenlijkt voor omwonenden, pendelaars, scholen en andere geïnteresseerden. Maar ook achter de schermen gebeurde veel dat niet in een notendop te vatten is.

Sinds 2009

  • 25 infomomenten
  • 43 nieuwsbrieven
  • 71 klankbordgroepen en andere participatiemomenten
  • 219 Bewonersbrieven – dat is 15 jaar lang elke maand minstens één bewonersbrief.
  • 929 nieuwsberichten op de website
  • 3482 vragen en klachten verwerkt
  • 22.767 bezoekers op de werf rondgeleid

Sinds 2012 registreerden we ook de individuele bezoekers. We ontvingen er de voorbije 12 jaar 2830.

Sinds 2015 publiceerden we 596 facebookposts.

Cijfermateriaal van 2024 is nog niet inbegrepen. Bezoeken, rondleidingen en infomomenten werden gedurende de Corona-periode verschillende malen opgeschort. Deze cijfers zijn exclusief rondleidingen van partners van het project Gent-Sint-Pieters. In de afgelopen jaren werden ook enkele honderden werknemers van NMBS, INFRABEL, De Lijn en Stad Gent rondgeleid.

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.