Momenteel bouwen we de sporen en perrons 6 en 7. Een technisch ingewikkelde opdracht, onder meer omdat het station altijd toegankelijk moet blijven voor de reizigers. Hoe dit in zijn werk gaat, vragen we aan Bjorn Ceuppens, projectleider bij NMBS.
Wandel je door het vernieuwde gedeelte van het station, dan springen ze onmiddellijk in het oog: de afgeronde ‘schalen’ die mee het plafond van de stationshal vormen. Wat is hun functie? En hoe worden deze kolossen geproduceerd? We gaan er dieper op in.
In september installeerde de aannemer een kraantje in de bocht van de Sint-Denijslaan, ter hoogte van de werfketen van Infrabel. Buurtbewoners kunnen hier vanaf nu water afhalen dat afkomstig is van de bemaling voor de stationswerken.
Wie zondag 11 september door het station liep, merkte hen misschien op: de groepjes met felgele hesjes die samen met hun gids van punt naar punt trokken. De 550 enthousiaste bezoekers namen deel aan het groot werfbezoek van het Project Gent Sint-Pieters.