Nu de spoorbak voor de sporen 6 en 7 bijna af is, begint straks de constructie van het hoge dak. Het dak wordt opgebouwd uit een staalstructuur met glas in de lange zijde en geveldoek op beide uiteinden. Op elk perron komen er opnieuw 5 verlichte portieken die we ook zien op de eerder gebouwde perrons. Het geheel geeft daardoor een indruk van licht en ruimtelijkheid en creëert zo een aangename omgeving voor de treinreizigers.
Het plafond wordt afgewerkt met aluminium golfplaten waar de zilvergrijze geveldoek mooi bij zal aansluiten. Het dak is 170 meter lang en 12,76 meter hoog en zal op die hoogte worden doorgetrokken tot aan perron 1. Daarop is een zee van plaats voor zonnepanelen.
De opgewekte elektriciteit zal gebruikt worden voor de winkeltjes en andere voorzieningen op het gelijkvloers en voor de verlichting en andere technische installaties in het station. En net zoals op de andere verbouwde perrons, komen op beide uiteinden van dit perron weer kleine luifels.